۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۷۶۲۷۰
آیت‌الله خاتمی:

نباید اقتصاد و سیاست کشور را به خارج گره زد| رفتار متین نمایندگان و رییس جمهور توطئه دشمن را ناکام گذاشت

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جلسه سؤال از رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی، این جلسه را نمایش زیبای مردم‌سالاری دینی خواند و نشانه آن دانست که مشکل واقعی مردم مشکل معیشتی و اقتصادی است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار هیأت دولت ک، گفت: سیره امام و مقام معظم رهبری این بوده و هست که از تمام دولت‌های بعد از انقلاب حمایت کردند.

حمایت از دولت‌ها احترام به رأی مردم است

وی با بیان این‌که حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها پشتوانه منطقی و برهانی دارد، تصریح کرد: دولت‌ها منتخب مردم هستند و حمایت از آنها در حقیقت احترام به مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: اداره یک کشور هشتاد میلیون نفری کار آسانی نیست همه باید دولتمردان را کمک کنند تا در این عرصه گره از کار مردم گشوده شود. اگر خوبی‌ها را دیدند تشویق و تکریم کنند و اگر نارسایی و نقاط ضعف دیدند نقد منصفانه داشته باشند و اگر راه‌حل و طرح برای حل مشکل دارند راه‌حل و طرحشان را عرضه کنند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دولتمردان در نظام اسلامی تابلوی نظام هستند خوب عمل کنند پای سبد نظام ریخته می‌شود و بد عمل کنند نیز پای سبد نظام اسلامی ریخته می‌شود بنابراین دولتمردان بایستی در تراز انقلاب اسلامی عمل کنند.

ویژگی‌های دولتمردان در تراز انقلاب اسلامی

وی با اشاره به ویژگی‌های دولتمردان در تراز انقلاب اسلامی گفت: دولتمرد در تراز انقلاب اسلامی مسؤولیت را امانت می‌داند، دغدغه گسترش دین و دغدغه تحقق عدالت اجتماعی دارد، مردم را مخدوم و خود را خادم مردم می‌داند، قانونمدارانه عمل می‌کند و خود در خط مقدم عمل به قانون است، شایسته‌سالار و زندگی او همسان با محرومان است.

امام جمعه موقت تهران در توضیح این‌ ویژگی که دولتمرد در تراز انقلاب اسلامی مردم‌سالار است و مسؤولیت را امانت می‌داند، خاطرنشان کرد: دولتمرد در تراز انقلاب اسلامی قبیله سالار، فرزند سالار، حزب سالار و باند سالار نیست بلکه مسؤولیت را امانت می‌داند و خیانت، اختلاس، حقوق‌های نجومی و پارتی بازی در کار او نیست.

جلسه سؤال از رییس جمهور نمایش مردم‌سالاری دینی بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه سؤال از رییس جمهور که روز سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این جلسه را نمایش زیبای مردم‌سالاری دینی خواند و گفت: آنچه در مجلس رخ داد جدی بود و نمایندگان واقعا سؤال کردند و رییس جمهور هم جدی وارد صحنه شد.

آیت‌الله خاتمی افزود: در روز سه‌شنبه در گفتار و رفتار نمایندگان و در گفتار و رفتار رییس جمهور متانت بود و از پنج سؤالی که مطرح شد، نمایندگان از یک پاسخ قانع شدند و از چهار پاسخ دیگر قانع نشدند و این نشان داد که بین انتظارات نمایندگان و واقعیت‌های موجود خلأ هست و دولتمردان باید با تلاش شبانه‌روزی این خلأ را پر کنند.

وی با بیان این‌که دشمن در پی دعوا بود و می‌خواست روز سه‌شنبه دعوای نمایندگان را ببیند اما رفتار متین نمایندگان و رییس جمهور آنها را ناکام گذاشت، گفت: این جلسه نشان داد که مشکل واقعی مردم مشکل معیشتی و اقتصادی است و حاشیه‌سازی‌ها نباید این مسأله اصلی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

اقتصاد مقاومتی راه عبور از مشکلات کشور

خطیب نماز جمعه تهران راه عبور از مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که چند سال است مقام معظم رهبری این نسخه را مطرح و همواره بر مبارزه با فساد تأکید می‌کنند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد، از قوه قضائیه تشکر کرد و خواست که با قاطعیت و عدالت تا آخر خط در صحنه باشد.

اقتصاد و سیاست را به مذاکره گره نمی‌زنیم

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که رهبر انقلاب تأکید کردند که ما با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهیم داشت چون دولتی عهدشکن است و ارزش‌های اخلاقی برای او معنا ندارد، ابراز کرد: ما با همسایگان خود برادرانه رفتار می‌کنیم؛ آنها برادرانه عمل کنند مطمئن باشند بهترین رفتار برادرانه را از نظام خواهند دید.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند مذاکره با اتحادیه اروپا بلامانع است اما اقتصاد کشور و مسائل سیاسی کشور را به اینها گره نمی‌زنیم اعتماد ما به خداوند و ظرفیت‌های فراوان این مردم است و آمریکا و اتحادیه اروپا و همه دنیا بدانند که نظام اسلامی از خطوط قرمز خود که از جمله آنها اقتدار موشکی است سر سوزنی عقب نخواهد نشست.

تشکر از حضور پرشور مردم در جشن غدیر

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود از مردم ایران که در جشن باشکوه عید غدیر سنگ تمام گذاشتند تشکر کرد و گفت: در طول سال هیچ روزی جز روز غدیر نداریم که امامان معصوم‌(ع) اینقدر به جلوه‌های شادی دعوت کرده باشند.

وی با بیان این‌که در روز غدیر زن و مرد با حضرت علی‌(ع) بیعت کردند، افزود: بیعت تنها برای روز غدیر نیست بلکه در همه زمان‌ها باید بیعت با غدیر باشد، مردم در زمان ما هم خوب فهمیدند که بیعت با غدیر بیعت با ولایت فقیه است.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: ولایت فقیه ما قطره‌ای از دریای ناپیداکرانه غدیر است که مردم ایران پشتیبان آن بودند، هستند و خواهند بود و به بیان امام که فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشد تا کشور آسیب نبیند»، کشور ایران به فضل خدا آسیب نخواهد دید.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت رییس علی دلواری بوشهری که در مبارزه با انگلیس به شهادت رسید و این روز هم روز مبارزه با انگلیس نامیده شده است، گفت: انگلیس پرونده سیاهی در مبارزه با اسلام و ملت بزرگ ایران دارد./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات